« Materialen

Didactische map

Het concept vertrekt vanuit een prentenboek waarin de familie Versluis wordt voorgesteld. In de didactische map vindt de leraar ondersteuning om een gezondheidsbeleid uit te werken op de school en in de klas, achtergrondinformatie over voeding, kant en klare ideeën om aan gezonde voeding én aan beweging te werken. De map steunt op het prentenboek en bevat talrijke kopieerbladen en lesvoorstellen.

Aanvullend is er ook een affiche van het huis met een overzicht van de kamers en de familieleden waarop kinderen met afbeeldingen van voedingsmiddelen en de figuurtjes kunnen spelen.

Verder is er ook een poppenhuis verkrijgbaar en daarin kunnen kleuters via rollenspel de inhouden nog verder verwerken.

Afbeelding cover